Kernwaarden

In het werken met mensen zijn de kernwaarden van Caritas045 leidend.

Onze kernwaarden zijn:

Onze route naar 100% zelfredzaamheid

Onze missie: samen maken we 100% zelfredzaam de norm binnen de wereld van armoede en met name onder de jonge generatie minima. Dat is geen gemakkelijke missie, maar we zien het als onze menselijke missie. Om die opdracht te kunnen realiseren, hebben we een routekaart bedacht: de route naar zelfredzaamheid. Het is de weg die wij als organisatie volgen én doorgeven op weg naar 100% zelfredzaamheid voor (jonge) minima. De route bestaat uit drie pijlers.

Onze 5 samenwerkingsprincipes

Goed voorbeeld doet volgen. Zelf zijn, zeggen en doen wat je anderen wil leren biedt niet alleen de grootste kans op succes maar de enige. Caritas045 zal zich inspannen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk gelijkgestemde partijen binnen Parkstad bij elkaar aan tafel te krijgen. ‘Alle neuzen dezelfde kant op’ luidt het devies. Caritas045 wil daarnaast 100% zelfredzaam zijn als liefdadigheidsorganisatie. Om haar ambities te kunnen realiseren, is een ondernemende houding wezenlijk.

1. Zelfredzaam bevorderen
2. Lagere kosten realiseren
3. Meer inkomsten genereren
4. Voeding breder interpreteren
5.  Principes integreren en communiceren

Help jij graag mee? Fantastisch! Caritas045 heeft bezielde vrijwilligers nodig om de medemens in nood te helpen. Vul hieronder je gegevens in, dan nemen wij contact met je op.